Pinjaman Duit Segera 2022 (Tanpa Dokumen & Slip Gaji)

Sekiranya anda salah seorang yang dalam keadaan terdesak dan memerlukan wang tunai sekarang, sila baca cara buat pinjaman duit segera ini. Kalau nak pinjam duit urgent sekalipun, anda masih lagi perlu berhati-hati.

Apa yang kami kongsikan, bantuan duit segera ini adalah yang sah di sisi undang-undang. Baca elok-elok dan tak perlulah dapatkan pinjaman kecemasan dari along yang boleh memudaratkan diri kita.

Kenapa perlu buat pinjaman duit segera?

Lain orang, lain alasannya. Ada yang berhutang terlalu lama seperti pinjaman along sehinggakan orang yang beri hutang tiba-tiba minta semula.

Ada pula yang melalukan kesilapan yang tidak disangka-sangka menjadi mangsa buli yang selalu diugut supaya membayar semula apa yang telah dipinjam.

Apa-pun alasan anda, boleh lihat pilihan yang ada seperti di bawah.

Pinjaman duit segera melalui kad kredit (credit card)

Apabila terdesak perlukan duit segeran, kad kredit adalah satu jalan keluar yang boleh digunakan.

Ini adalah salah satu pilihan yang ada saat anda betul-betul terdesak. Namun, harus diingatkan, kadar faedah atau interest rate adalah sangat-sangat tinggi.

Kami ulang sekali lagi. Bunga atau kadar faedah jika buat pinjaman duit segera dari kad kredit adalah terlalu tinggi.

Namun, jika keadaan terlalu memaksa, anda boleh cucuk kad kredit di mana-mana ATM yang berdekatan.

Pastikan tahu nombor PIN yang telah ditetapkan atau disetkan suatu masa dahulu.

Walaupun nampak lebih banyak keburukan, sebenarnya ada juga kelebihan jika meminjam dengan bank menggunakan kad kredit.

Apa dia?

Sekiranya rekod bayaran balik anda bagus, bank atau institusi kewangan berkenaan mungkin bersedia menawarkan anda sejumlah pinjaman segera untuk amaun lebih tinggi berbanding amaun kad kredit jika anda membuat permohonan.

Dengan meminjam dari bank melalui credit card, tidak perlu apa-apa dokumen dan kelulusan. Juga tidak perlu tunggu sehingga 24 jam untuk mendapat kelulusan seperti mana pinjaman berlesen yang lain. Ini juga salah satu cara untuk buat pinjaman mudah tanpa slip gaji.

Tapi, kalau tak ada credit card, bagaimana untuk buat pinjaman duit segera pula? Kalau gaji tak berapa tinggi dan tak punyai kad kredit, macam mana nak buat pinjaman peribadi untuk swasta gaji rendah?

Insya Allah, ada caranya.

 

Buat pinjaman wang dari keluarga

Percayalah, tak ada ahli keluarga yang mahu lihat lain-lain ahli keluarganya susah. Contohnya, tak ada mak ayah yang sanggup tengok anak sendiri dilanda masalah kewangan yang teruk.

Tak ada adik-beradik yang mahu melihat adik-beradik kandung sendiri ditimpa kesusahan.

Walau bagaimanapun, amaun yang boleh dipinjam dari keluarga mungkin tidak terlalu tinggi. Ini kerana mereka juga mempunyai tanggungjawab sendiri yang perlu dijaga dan dibereskan.

Setakat buat pinjaman RM500, tidak ada masalah besar. Janganlah terlalu malu sehingga tidak mahu membukan mulut dan meminjam langsung dengan mereka.

Cakap elok-elok, nescaya mereka faham dan percaya.

Walaupun ada pinjaman wang berlesen yang boleh dipercayai, adalah lebih baik mulakan dengan keluarga dahulu. Untuk jangka masa panjang, ia lebih selamat.

 

Akhir kata

Jika anda seorang yang berdisiplin dan boleh membayar semula pinjaman dengan cara yang berjadual, anda boleh ikuti cara pinjaman duit segera yang disenaraikan di atas.

Jika anda jenis yang terlalu selalu meminjam hingga menyusahkan orang lain dengan gali lubang untuk tutup lubang yang lain, hentikanlah.

Tidak ada gunanya buat pinjaman untuk membayar hutang orang lain kerana ia akan menambah beban. Yang penting, buatlah pilihan terbaik. Pesanan kami, elakkanlah meminjam kalau rasa tak boleh nak bayar, walaupun dari peminjam wang berlesen.

Jika terdesak dan perlu bantuan kewangan, walaupun hanya pinjaman RM500 segera, jangan terburu-buru. Tenangkan hati dahulu dan berfikir secara rasional.

Kami doakan agar anda yang sedang membaca tulisan ini sentiasa dimurahkan rezeki dan dapat keluar dari kemelut hutang yang berpanjangan.

Semoga bermanfaat.

107 thoughts on “Pinjaman Duit Segera 2022 (Tanpa Dokumen & Slip Gaji)”

  1. Tolong bantu saya, saya sekarang betul-betul perlukan wang kerana ada masalah peribadi yang harus diselesaikan dengan segera

    Reply
    • Saya perlukan duit untuk bayar hutang..Kalau boleh hari nie..Sbb saya betul2 dah terdesak sangat..Saya janji saya akan bayar balik pelan..Saya betul2 perlukan duit sebanyak Rm 5000 sahaja utk lunaskan hutang saya

      Reply
  2. Saya Muhammad Faruq Chok Abdullah ingin memohon bantuan pinjaman wang sebyk RM 8k atas urusan nak bayar rawatan ibu yg telah selamat menjalani pembedahan jantung keatas sahabat saya. Saya berterima kasih kpd sahabat kerana sudi bantu saya. Saya harap dpt bantuan ini

    Reply
  3. Saya Wan Mohd Noor Azlan bin Wan tahar ingin memohon bantuan pinjaman wang sebanyak 1000 atau 500 untuk bayar saman dan hdpkan lesen sy SDH mati dkt 01 tahun.saya berharap dapatlh bantu saya dan berterima kasih hantu saya

    Reply
  4. Dlm iklan kata pinjaman seminit pon ada ..tanpa dokumen guna ic shj.tp bila apply mengalahkan pinjam bank…segala dokumen diminta.pinjam cuma 500 aje.buang masa aje.

    Reply
  5. Saya perlukan bantuan utk bayar sewa rumah Rm1800 dan jugak untuk hidupkan pas lawatan suami dan anak Rm3000(warganegara turkey). Saya sangat terdesak dan telah berusaha mencari kerja tapi masih tidak dapat pekerjaan. Saya sangat terdesak. Mohon bantuan🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    Reply
  6. Saya perlukan bantuan utk bayar sewa rumah Rm1800 dan jugak untuk hidupkan pas lawatan suami dan anak Rm3000(warganegara turkey). Saya sangat terdesak dan telah berusaha mencari kerja tapi masih tidak dapat pekerjaan. Saya sangat terdesak. Mohon bantuan

    Reply
  7. Urgent. Untuk anak oku Saya nak pakai untuk dia tolong. Nak Hari ini boleh tak .hiking minggu bayar balik

    Reply
  8. Urgent. Untuk anak oku Saya nak pakai untuk dia tolong. Nak Hari ini boleh tak .hujung minggu bayar balik. Saya nak 500 saja.

    Reply
  9. Saya nk mintak tolong sy nk 500 nk bayar api dan air dah 3 bulan tak bayar tu pon kaluh dapat kaluh
    Dapat nk hari ni 😔

    Reply
  10. Halo nama saya Aseo Madi Rohmadi dari Indonesia saya petani akar wangi punya lahan 25 hektar butuh pinjaman modal untuk pengembangan usaha pertanian akar wangi sebelumnya saya ucapkan terimakasih

    Reply
    • Assalammualaikum.. hello!👋🏻 Selamat pagi.. urgent nak pakai duit kalau bleh nk hari nie jugak.. dlm angkaran 1k. Harap cik/encik dapat membantu sya..😢 ..

      Reply
  11. Hai assalamualaikum Sya nk buat pinjaman duit hanya 2k saja emergency sangat , Sya perlu kan Abes hutang dan akan buat bayaran balik dkt awk.

    Reply
  12. Saya betul memerlukan nk bayar loyer dan saman RM5k dah tak tau nk pinjam mana dah ,,klu 5k bayar bulan kira ok dah

    Reply
  13. Saya perlukan pinjaman untuk menjalankan bisnes cat kereta kecilan dirumah.
    Perkeso dan BantuanTentera = RM860

    Nombor telefon 0195064587

    Reply
  14. Saya nak pinjm 8000 ade hutang peribadi.die nak rini.boleh tolong saya.saya dapat epf saya bayar balik.ni nombor saya 01161859774

    Reply
  15. Buat pinjman utk smbng bt rmh yg 2 thun terbengkalai klu blh. Sblm rya siap.ttp hutang luar dan fokus stu tmpt shj utk byr htng

    Reply
  16. Assalamualaikum sy urgent nk guna duit utk masalh pribadi.. klau boleh sy nk pinjam 1k.. sy mohon sgt ad yg mmbantu..dh buntu tktahu nk mntk tlg spe😔

    Reply
  17. Saya nak pinjam 500 untuk beli susu anak harap boleh tlong 0173915815 dm saya kat wassap

    Reply
  18. Saya nak pinjam duit Rm6,000 untuk bayaran customs dan saya akan gantikan Rm12,000 saya pinjam 2hari sahaja terus saya bayar balik no.whatsapp 0195884968

    Reply
  19. Saya nak pinjam 2500 saya nak bayar hutang kawan saya…. Saya sangat memerlukan….. Saya harap anda boleh membantu

    Reply
  20. Jika betul Ada yg boleh membantu…pinjamkan sy 5000 untuk sy selesaikan hutang piutang yg Ada..urgent utk sy pakai…

    Reply
  21. Saya sangat ii perlukan duit…saya ingin buat pinjaman rm1000…sesiapa boleh tolong saya merayu…saya janji saya akan bayar balik…..urgent sangat ii

    Reply
  22. Saya sangat ii perlukan duit…saya ingin buat pinjaman rm1000…sesiapa boleh tolong saya merayu…saya janji saya akan bayar balik…..urgent sangat ii

    0174142254 shahrul
    Saya harap ada yg boleh tolong

    Reply
  23. saya nk pinjam dalam rm3000.00.kwn2 saya semua nk duit hri ni jgak..inyaallah sya boleh byr buln2..tlg sya.betul2 urgent skrng ni..

    Reply
  24. Saya perlu rm800 untuk buat bekal sebelum start kerja minggu hadapan. Nanti start kerja boleh bayar setiap bulan.
    Harap ada yang boleh tolong. No whatsapp: 01112986455

    Reply
  25. Saya sangat2 memerlukan rm2000…utk mlunaskan sewa rumah…sgt2 perlu kan..mjaga org tua uzur dan 3 ank…ibu tggul tidak bkerja.saya akan bayar scara ansur.0162968591

    Reply
  26. Sy perlu kn wang segera,nk byr duit rmh dan hutang kawan,klu blh,nk pinjam rm3000,byr setiap hujung bulan

    Reply
  27. Saya ingin membuat pinjaman segera sejumlah RM6,000 sahaja untuk memulakan perniagaan kecil kecilan.
    Saya juga bersetuju untuk membuat sebarang perjanjian bagi bayaran balik secara berjadual.

    En. Zul
    0125313842

    Reply
  28. Saya En. Zul ingin membuat pinjaman kewangan sejumlah sekadar RM6,000 bertujuan untuk memulakan perniagaan secara kecil kecilan.
    En. Zul
    0125313842

    Reply
  29. Tolong lah kalau setakat article nak share psal cara pinjam duit dgn kwan lah bagai ..korang fkir kami tak buka mulut ka ..kamu fkir kami tk malu ka? Kau tak tau situasi kami yg terdesak nak duit ni..klau stakat article nk share tp hjung” tkda penyelesaian toling jgn post” …muka aq ni dh tak tau nk letak mana pinjam sna sni tapi tkda penyelesaian ..aq nk pinjam duit 2000 ..aq pinjam bukan minta ..kalau sudi nk tolong pm sy 01126662062 kalau tak sudi stakat nak tanya” apa bagai tolong jangan serabutkan kepala aq lagi dh tu je makasih.

    Reply

Leave a Comment